Milli Edebiyat Döneminde Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler
Genç Kalemler çıkmaya başladığı zaman Fecr-i Âti şi­iri çoktan tutunmuş, Ahmet Haşim gibi büyük şairler, değer kazanmıştır. Ancak belli bir sanat anlayışına sa­hip olmaması, dilde ve sanatta Edebiyat-ı Cedîde'nin şiir anlayışını sürdürmeleri, üyeleri arasındaki fikir ve sanat ayrılıkları vb. nedenler, Fecr-i Ati'nin uzun soluk­lu olmayacağının bir …
 
Milli Edebiyat Dönemi Roman ve Hikayelerin Genel Özellikleri
Millî Edebiyat Döneminde roman ve hikâyenin en önemli özelliği dil anlayışında gizlidir. Servet-i Fünûn ve Fecr-i Âti Döneminin aksine, eserlerde toplumun anlayabileceği sade bir dil kullanılmıştır. Bu dönemde roman ve hikâye, ulusal bir nitelik ta­şır. Konular, tip ve karakterler daha çok, Türk mille­tinin hayatından alınmıştır. Millî Mücadele, e…
 
Milli Edebiyat Döneminde Tiyatro
Modern Türk tiyatrosunun temelleri, Tanzimat Döne­minde atılmıştır. Tanzimat Döneminde çeviri ve adap­tasyonlarla başlayan tiyatro etkinlikleri, giderek yerli eserlerin yazılmasına zemin hazırlamıştır. Tanzimat sa­natçılarının neredeyse hepsi tiyatro yazma girişiminde bulunmuştur. Millî Edebiyat Döneminde Türk tiyatrosu bir yandan Darülbedayi'nin …
 
<< Başlangıç < Önceki 1 2 3 Sonraki > Son >>

Sayfa 3 / 3

Bunlari Biliyor musunuz?

Halk edebiyatında hecenin 4+4 kalıbı ya da aruzun müfteilün müfteilün kalıbıyla yazılmış biçim düzeni koşma olan şiirlere "satranç" adı verilir.
Perşembe, 02/22/2018 03:10
Telif Hakkı © 2018 Open Source Matters. Tüm Hakları Saklıdır.
Joomla! GNU/GPL lisansı altında özgür bir yazılımdır.